Så här går det till när du handlar på VVS Home.se
Välkommen till VVS Home.se Webshop
Navigera: Sök i önskad kategori efter produkt. Klicka därefter på bild eller "mer info" för att läsa mer om produkten.
Om du vill så kan du även söka produkt i sökfältet, vi har en väldigt bra sökmotor på sidan.
Se även bifogade filer då många av våra produkter har länkade produktbeskrivningar.
Köp: Väljer du att köpa en vara klicka på köp knappen och varan hamnar i varukorgen. Väl i varukorgen kan du ändra eller ta bort varan. Det är också här du ser vad fraktkostnaden blir.
Betala: När du är nöjd och vill genomföra ditt köp väljer du betalnings typ. Klickar i att du godkänner köpvillkoren och avslutar med knappen godkänn och gå vidare. Därefter genomförs ditt köp och du får en bekräftelse på angiven e-post adress.
Har du några problem så kontaktar du kundtjänst via e-post: info@vvshome.se
Lycka till!
Omtanke om miljön
Ibland kan det hända att du får dina varor levererade i begagnade kartonger som vi återanvänt.
Vi ser det som självklart att använda dessa och spara på naturens resurser.
Leveranstid
Varorna skickas från vårt lager normalt inom 24 timmar vardagar från det att vi fått din beställning.
Lagerlagda varor som beställs före klockan 13:00 skickas samma dag, därefter skickas ordern dagen efter.
Sedan behöver vår speditör 1-3 dagar för att nå destinationen beroende på var i landet paketet skickas.
För varor som ej är lagerlagda är leveranstiden mellan 4-10 arbetsdagar.
Beställningsvaror varierar leveranstiden beroende på leverantör, 3-21 dagar och du kommer att bli informerad via e-post om den aktuella leveranstiden för beställningsvaror.
Om leveransförsening skulle uppstå kontaktar vi dig om annan leveranstid. Om inte denna passar har kunden möjlighet att häva sitt köp.
Alla paket som skickas med Schenker går det ut ett e-postmeddelande med spårningsbart sändningsnummer så att du som kund kan spåra din leverans på vägen till dig.
Alla beställningar ska ske genom vår webshop. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via e-post. Skulle varan vara slut eller inte kan levereras inom utlovad tid har du alltid rätt att häva ditt köp.
Beställningen är bindande och har beställningen gjorts av misstag måste kunden omedelbart kontakta oss för att häva köpet på info@vvshome.se
Vid avbeställning efter att varor skickats från vårt lager utgår alltid en frakt och expeditionsavgift som debiteras kunden.
Frakt
Vi skickar våra paket med Schenker och mindre försändelser med Postnord i vadderat brev direkt hem till din brevlåda.
Vi skickar alltid fraktfritt men om du önskar hemleverans kostar detta 249:- och det väljer du i kassan.
För paket under 20kg som inte är skrymmande kommer paketet till dig genom något av Schenkers utlämningsställe runt om i Sverige.
Val av utlämningsställe görs automatiskt när vi bokar frakten.
Om du har önskemål av annat Schenkers utlämningsställe går det bra att meddela oss detta så ändrar vi ombud. När paketet är klart för avhämtning hos ombudet kommer du att få en SMS avisering till det mobilnummer du uppgett.
För större gods skickar vi från olika centrallager i Sverige och då alltid med telefonavisering vilket gör att du som kund får möjlighet att med fraktbolaget avtala om lämpligt tidpunkt för mottagandet av varorna.
Kortbetalning
Hos oss kan du göra snabba, enkla och säkra betalningar med bank- och kreditkort som Visa och Mastercard.
Vi tycker det är viktigt att ni känner er trygg vid köp hos oss och samarbetar därför med DIBS som är Nordens ledande betalväxel vid köp via internet.
DIBS är certifierade av såväl svenska som utländska banker och kortföretag för sin höga säkerhetsnivå.
All information som rör er betalning krypteras med SSL (Secure Sockets Layer) vid överföring till DIBS och dina kortuppgifter varken registreras eller lagras av VVS Home.
Kortbetalningar och 3D secure
VVS Home använder 3D Secure för sina kortbetalningar.
3D Secure är en teknisk standard framtagen av Visa och MasterCard i syfte att ge
kortutgivaren möjlighet att verifiera sin kortkunds identitet vid handel på Internet.
Koden, som även kallas CVC-kod Mastercard/Eurocard) eller CVV-kod (VISA), är tryckt i signaturfältet på baksidan av ditt kort.
Visa har tagit fram en metod för autentisering av köpare vid Internethandel, 3D Secure.
Det är en global standard som hittills också har anammats av Mastercard.
Metoden fungerar så, att när en kund, som är ansluten till 3D Secure, ska betala för sin vara med VISA eller
Mastercard, ombeds kunden att styrka sin identitet (läs ovan CVV-kod).
Via en länk till banken legitimerar sig kunden precis som vid ett Internetbankärende och kunden kan sedan godkännas för köp hos webbutiken.
Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt.
Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
•Få alltid varan innan du betalar
•Betalningstid - alltid 14 dagar
•Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
•Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans - och hemförsäljningslagen
•Ladda ner dina fakturor från klarna.se
•Möjlighet till delbetalning
•Högsta kreditgränsen är 50.000:- både för privatpersoner och företag
En aviavgift om 19 kr per köp.
Fakturan kommer via e-post, vänligen kontrollera att ni fått er faktura till er e-postadress då er beställning blivit uppdaterad till levererad.
Leverans med betalning via Klarna sker enbart till den adress där du är folkbokförd i Sverige eller registrerad företagsadress.
Klarna Köpvillkor Faktura
Klarna Köpvillkor Delbetalning
Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08-120 120 00 vardagar mellan 08.30 – 20.00 och helger 10.00 – 17.00. Du kan också skicka e-post till mailto:info@klarna.se
Betalsätt du kan välja:
1. Kortbetalning (Visa eller Mastercard) 0 kr
2. Klarna Delbetalning(Delbetalning via konto) 0 kr
3. Klarna Faktura (14 dagars betalningsvillkor) 19 kr
4. Förskottsbetalning (Betalning till vårt Bankgiro) 0 kr
Du behöver inte registrera dig för att handla hos oss om du inte vill, när du kommer till kassan fyller du bara i namn, adress och telefonnummer.
Öppet köp & Reklamation
Ångerrätt
Är du inte nöjd med något du beställt har du 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan, räknat från första leveranstillfället.
Vi följer den svenska konsumentlagstiftningen och tillämpar Konsumentverkets riktlinjer, därmed följer vi konsumentköplagen, köplagen och lagen om distansavtal utanför affärslokaler.
Varan ska vara i oanvänt skick och i obruten originalförpackningen.
Originalförpackningen ska vara hel och oskadad annars gäller inte returrätten.
Använd därför alltid ytteremballage vid retur av varor. Skriv, klistra, tejpa inte på varans originalemballage.
Köparen står själv för kostnaden samt transportrisken vid retur och byte.
När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är använd och uppfyller övriga krav i Köpvillkoren betalar vi, inom 14 dagar, tillbaka det belopp du betalat för varorna.
Vid skadat eller saknat emballage är returavdraget 30% av varans pris.
Om vi mottager en retur som överskrider de 14 dagar kan vi ta produkten i retur mot ett returavdrag på 30%.
Eventuella fraktavgifter för hemleverans återbetalas ej.
Du som kund ansvarar för den returnerade varan tills den tagits omhand av vår personal, spara alltid era fraktsedlar eller följesedlar tills returen behandlats av vår personal.
Du blir alltid kontaktad av oss när din retur behandlas.
Ångerrätt gäller ej för varor som är beställningsvaror, specialbeställda(tex Värmepumpar, Pannor, Radiatorer, Diskbänkar) eller på annat sätt framtagna speciellt för kunden.
Outlösta paket omfattas INTE av ångerrätten.
Får vi tillbaka paket som ej blivit avhämtade förbehåller vi oss rätten att debitera dig för våra omkostnader, befintlig frakt samt en hanteringskostnad på 200 kr.
För företag gäller BTB (Business to business)
• Om du vill returnera en vara.
1. Fyll i returformuläret. Returformulär laddar du ner här
2. Skicka tillbaka varan tillsammans med returformuläret till oss. Du betalar returfrakten.
Adressen är: VVS Home AB Södra Stillerydsvägen 64. 37431 KARLSHAMN
3. När vi fått returen och godkänt den betalar vi tillbaka pengarna på samma sätt som du betalade vid beställningen. Vid byte eller retur står du för transportrisken.
Tänk på att för att de returnerade produkterna ska kunna anses som oanvända måste dessa vara i väsentligt oförändrat skick.
När använda varor returneras kommer vi göra en värdeutvärdering av varan.
Du kommer sedan få pengar tillbaka för varan minus värdeavdraget enligt lag.
Värdeminskningen kan sträcka sig upp till 100 % i det fall varan inte går att sälja igen.
Glöm inte att ange ordernummer på returformuläret!
• Om du vill byta en vara.
1. Returnera varan men fyll först i returformuläret som du laddar ner här, Returformulär.
2. Skicka tillbaka varan tillsammans med returformuläret till oss. Du betalar returfrakten.
Adressen är: VVS Home AB Södra Stillerydsvägen 64. 37431 KARLSHAMN.
Då gör vi ett återköp och betalar tillbaka på samma sätt som du betalade vid beställningen.
4. Gör en ny beställning av rätt vara.
• Om du vill reklamera en vara.
Vid hantering av reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler
som gäller inom ramen för denna lag, gå till www.konsumentverket.se.
1. Kontakta Kundtjänst via e-post info@vvshome.se eller ring Kundtjänst på 0454-31580 så snart du upptäcker felet.
2. När du pratat med Kundtjänst eller fått en bekräftelse ifrån Kundtjänst via e-post så fyller du i anvisat returformulär.
3. Skicka tillbaka den felaktiga varan tillsammans med returformuläret till anvisad adress.
Kundtjänst kommer att ombesörja frakthandlingar för din reklamerade vara.
Vi står självklart för alla fraktkostnader vid eventuell felleverans eller vid reklamationsärenden!
När vi fått varan och godkänt reklamationen återbetalar vi dig vad du lagt ut för produkten.
• Om du fått en felleverans.
1. Kontakta Kundtjänst via e-post info@vvshome.se eller ring Kundtjänst på 0454-31580 så snart du upptäcker felet.
2. När du fått en bekräftelse ifrån Kundtjänst via e-post så skickas rätt vara med returhandlingar.
Kundtjänst kommer att ombesörja frakthandlingar för den fellevererade varan.
Vi står självklart för alla fraktkostnader vid eventuell felleverans.
Skadade paket/transportskador
Alla paket som lämnar oss är försäkrade. Om paketet och/eller innehållet är skadat när du får det så ska du genast anmäla till den som lämnar ut paketet. Kontakta sedan vår Kundtjänst om varan i paketet är skadat.
Du måste anmäla transportskada senast 7 dagar efter mottagandet, detta gäller både för synliga och dolda skador vilket kan betyda att du måste emballera av dina varor och kontrollera dessa.
Skador som anmäls senare än 7 dagar ger ingen ersättning av varan.
En skadad produkt får inte monteras eller på något vis användas innan den är ersatt och transportskadan är utredd. Det är därför viktigt att du sparar emballaget för lättare handläggning av ärendet.
Fotografera den skadade produkten och bifoga i det mail där du anmäler skadan!
Ej avhämtade varor
En beställning är ett avtal mellan oss och våra kunder.
Får vi tillbaka paket som ej blivit avhämtade förbehåller vi oss rätten att debitera dig för våra omkostnader, befintlig frakt samt en hanteringskostnad på 200 kr.
Detta gäller även om du inte är hemma vid lossningstillfället vid avtalad tid med transportbolaget.
Om transportbolaget inte kan utföra hemleverans och försändelsen går tillbaka till terminal så debiteras terminalhyra från dag 4 med lagerhyra/dag vilken du som kund blir debiteras.
Outlösta paket omfattas INTE av ångerrätten.
Företagsgarantier
För ett företag gäller andra regler för garanti och reklamationsrättigheter och det är ditt ansvar som kund att du är medveten om detta. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika tillverkare.
Företag har ej heller någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från tillverkaren.
Detta gäller även om ett företag gör ett inköp som nyttjas privat.
Om du vill få mer information om vilka regler som gäller för företag kan du kontakta oss på info@vvshome.se eller på telefon 0454-31580.
Säkra sidor
VVS Home använder Secure Socket Layers - SSL i samband med att kunden registrerar sig till kunden bekräftat sitt köp i kassan.
För att skydda ekonomisk och annan information under överföringen används ofta Secure
Socket Layers, SSL. SSL kan användas dels för att under överföringen skydda informationen genom kryptering och dels för att verifiera identiteten hos båda ingående parterna. Det vanligaste är dock att SSL används för att verifiera säljarens identitet. En SSL-förbindelse kännetecknas av ett låst hänglås i webbläsarens nedre kant och att webbadressen börjar med https.
Reservation
VVS Home AB reserverar sig mot felaktigheter och felskrivningar i innehåll och priser i webshop och uppskattar tips om detta för möjliggöra korrekt information.
Lagar och rekommendationer
Vi följer tillämpliga bestämmelser i marknadsföringslagen, konsumentköplagen, prisinformationslagen, distansavtalslagen, konsumentkreditlagen, personuppgiftslagen och annan svensk lagstiftning samt god sed enligt Internationella Handelskammarens regler. Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer.
Cookies
Vi använder oss av cookies. Cookie-filen innehåller information om: vilka webbsidor du besökt, vilka inställningar du gjort på webbplatsen, hur länge du stannat på webbplatsen etc. Cookien ser endast den webbläsare som du använder vid besöket.
Force majeure
Vi tar inget ansvar för förseningar eller till följd av omständigheter utanför vårt rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll, då detta skett utan vår vetskap.
Vi ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.
Integritetspolicy för VVS Home nedan kallat VVS i SYD AB
(juridiskt namn för VVS Home.se)
För oss på VVS i Syd AB är det viktigt att du och dina personuppgifter behandlas ansvarsfullt med hänsyn till din integritet och att du får reda på vilken information vi samlar in om dig och hur vi använder den.
Denna policy beskriver även dina rättigheter och hur du går till väga för att utöva dina rättigheter.
Vilken information samlar vi in?
När du använder våra tjänster eller handlar hos oss kan du direkt eller indirekt komma att ge oss information om dig själv på ett antal olika sätt, såsom när du genomför ett köp tex. via vår webbsida, kontaktar oss eller använder någon av våra tjänster där du lämnar personuppgifter.
Information du ger till oss, vilket kan vara:
Kontaktinformation - namn, e-postadress, mobiltelefonnummer, faktura- och leveransadress etc.
Personnummer - personnummer eller samlingsnummer
Betalningsinformation - kredit- och betalkortsdata, fakturainformation, bankkontonummer, etc.
Egendom- fastighetsbeteckning, lägenhetsnummer etc.
Information vi samlar in om dig - När du använder våra tjänster kan vi komma att samla in följande information:
Inhämtande av adressuppgifter – på begäran av dig kan adressuppgifter hämtas för att underlätta köp.
Information om varor/tjänster - detaljer angående de varor/tjänster du har köpt.
Finansiell information – godkända krediter via våra samarbetspartners.
(Källa: Klarna Bank)
Enhetsinformation /Information om hur du använt vår hemsida- tex hur du nådde oss och hur du använder våra tjänster
Geografisk information – t.ex. din geografiska placering för att kunna leverera varor till dig
Vad gör vi med din information
I samband med att du köper varor eller tjänster hos VVS i Syd AB ingår du, och godkänner genom mottagandet av din vara, ett köpeavtal med VVS i Syd AB. I samband med detta kan dina personuppgifter komma att sparas och de används för att tillhandahålla, utföra och förbättra våra tjänster.
Med stöd av köpeavtalet kommer dina personuppgifter att behandlas för att:
• Genomföra ditt köp av varor och tjänster och vid behov verifiera din identitet för tex. kreditköp
• Ge dig kundsupport och information om produkter och tjänster som du ber oss om
• Leverera varor och tjänster
• Eventuella garanti-, service- och reklamationsärenden
• Marknadsföra produkter och tjänster
Om du ger ditt samtycke kommer dina personuppgifter att behandlas för att:
• Skicka ut nyhetsbrev med aktuella erbjudanden
• Genom cookies spara dina webinställningar för att skapa en bättre användarupplevelse samt kunna rikta relevanta marknadserbjudanden till dig
• Bjuda in dig till att deltaga i kundundersökningar/affärsutvecklingsinitiativ
VVS i Syd AB behandlar även personuppgifter med stöd av intresseavvägning såsom:
• Utvärdera och förbättra våra sortiment och tjänster och de system som de tillhandahålls i som t.ex. genom felsökning, dataanalys, utveckling och testning, och liknande (affärsutveckling och kvalitetssyfte)
• Hantera kundtjänstärenden och svara på förfrågningar, klagomål och liknande (ge en bra service, kvalitet och utbildning)
• Spara påbörjad orderläggning/kundkorg (ge en bra service)
• Dela och ta del av andra kunders utvärderingar av produkter (ge en bra service)
• För att kunna genomföra och hantera deltagande i tävlingar och/eller event (ge en bra service)
• För att kunna förhindra missbruk av en tjänst eller för att förhindra, förebygga och utreda brott mot företaget (förebygga, utreda och avslöja brott)
VVS i Syd AB kommer även samla in och behandla personuppgifter för att följa tillämplig lagstiftning som t.ex. bokföringslag, skattelagstiftning etc.
Kommunicera med dig
VVS i Syd AB kan även komma att använda dina uppgifter för att kommunicera med dig via utskick, telefon samt elektroniskt. Om du inte vill mottaga riktad kommunikation från oss kan du direkt avregistrera dig alt kan du maila till info@vvshome.se
Observera att en ändring inte alltid gäller omedelbart. Vi kommer uppfylla din begäran så snart som det är praktiskt möjligt och strävar efter att senast ändra 30 dagar efter att vi mottagit din begäran.
Vilka kan vi komma att dela din information med
För att kunna tillhandahålla våra tjänster samt leverera dina varor till dig kan vi komma att överföra till, eller dela din information med, utvalda tredje parter.
Leverantörer och underleverantörer kopplade till VVS i Syd AB:
För att kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig samt för andra syften beskrivet i den här policyn kan VVS i Syd AB komma att dela dina personuppgifter till leverantörer eller underleverantörer.
Betal- och kreditbolag- För att hantera dina betalningar kan dina uppgifter delas med finansiella aktörer. Om du väljer att använda kredittjänster som tillhandahålls via våra partners kommer dina personuppgifter delas med betal- och kreditbolag. Våra partners kan även komma att ta en kreditupplysning på dig vid köp av abonnemang samt vid ansökan om krediter
Myndigheter- Pga. lagkrav eller med ditt godkännande kan VVS i Syd AB komma att dela dina uppgifter med myndigheter såsom, Tullen, Skatteverket, Polisen eller andra myndigheter.
Säkerhet
VVS i Syd AB strävar efter att skydda dina personuppgifter och upprätthåller lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att förhindra olämpliga eller ofrivilliga utlämnanden, användning, åtkomst, förlust, ändring eller skada av dina personuppgifter.
Endast VVS i Syd AB eller våra leverantörers anställda som behöver åtkomst till dina personuppgifter för en specifik uppgift kommer att få åtkomst till dina personuppgifter.
Vad vi inte kommer göra med dina uppgifter
Vi kommer inte sälja dina personuppgifter till tredje part.
Vart sparar vi dina uppgifter
Vi kommer till allra största del hantera dina personuppgifter inom EU/ESS. Om personuppgifter överförs till eller behandlas i ett land utanför EU/EES kommer VVS i Syd AB vidta alla rimliga legala, tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkerställa att dina personuppgifter hanteras säkert och med en adekvat skyddsnivå som är jämförbar med det skydd som erbjuds inom EU/EES.
Hur länge sparar vi dina uppgifter
Vi kommer endast behålla dina personuppgifter så länge som behövs för att uppfylla de syften som specificerats i denna policy. När vi sparar din data för andra syften t.ex. för att uppfylla krav på bokföring, sparar vi dina uppgifter endast så länge som det är nödvändigt och/eller lagstadgat för respektive ändamål. Vi kommer genomföra regelbundna gallringar och ta bort personuppgifter om de inte längre behövs.
Dina rättigheter
Rätt att få tillgång till din data.
Du kan begära en kopia av de uppgifter vi har om dig samt verifiera den information vi har om dig. Kopian är kostnadsfri och vi strävar efter att ge dig svar inom 30 dagar.
Rätt till rättelse
Du har rätt att få felaktig eller ofullständig information om dig själv ändrad/rättad.
Rätt att bli raderad ("rätten att bli bortglömd")
Om du inte lägre vill att vi sparar dina uppgifter har du rätt att få dina uppgifter raderade förutsatt att de inte längre är nödvändiga för det syfte de samlades in för. Det kan dock finnas legala skyldigheter som t.ex. bokföringslagen som gör att vi inte genast kan radera delar av din data. Vi kommer i de fall endast spara den data som vi är skyldiga enligt lag att hålla. Om behandlingen baseras på samtycke och detta återkallas så kommer dina uppgifter raderas.
Rätt att begränsa
Du har rätt att kräva att behandlingen begränsas om något av följande är tillämpligt:
• om du bestrider att personuppgifterna är korrekta
• behandlingen är olaglig
• vi behöver inte längre uppgifterna men du behöver dem för att kunna fastställa, göra gällande eller försvara ett rättsligt anspråk.
Rätt att invända
Du har rätt att invända mot behandling om den lagliga grunden för din behandling är intresseavvägning eller allmänt intresse.
Rätt till dataportabilitet
Du har rätt att få de personuppgifter som du tillhandahållit till oss som behandlas automatiskt överfört till dig själv eller en ny personuppgiftsansvarig om den lagliga grunden är samtycke eller att behandlingen varit nödvändig för att fullgöra ett avtal och detta inte påverkar tredje parts rättigheter på ett ogynnsamt sätt.
Rätt att återkalla samtycke
Du har när som helst rätt att återkalla eventuella samtycken som du givit VVS i Syd AB.
Rättigheter vid profilering
Du har rätt att inte bli föremål för beslut som enbart grundas på automatiserad behandling, inbegripet profilering, och som kan få rättsliga följder eller motsvarande för dig. Detta gäller dock inte:
• om det är nödvändigt för ingående eller fullgörande av avtal med dig,
• om det är tillåtet enligt gällande lagstiftning,
• eller om du har samtyckt till behandling.
Kontakta oss
Personuppgiftsansvarig är VVS i Syd AB som är ett svenskt bolag registrerad hos Bolagsverket med organisationsnummer 556921-3100 och har sitt säte i Karlshamn.
Om du har frågor angående hanteringen av dina personuppgifter är du välkommen att maila oss på info@vvshome.se alternativ ringa på 0454-31580.
Tillsynsmyndighet
Datainspektionen är den tillsynsmyndighet som i Sverige övervakar att de som behandlar personuppgifter följer dataskyddsförordningen. Om du anser att VVS i Syd AB behandlar dina personuppgifter i strid med dataskyddsförordningen har du rätt att lämna in ett klagomål till Datainspektionen.
Kontaktuppgifter: telefonnummer: 08-657 6100 E-post:datainspektionen@datainspektionen.se
Uppdateringar
VVS i Syd AB förbehåller sig rätten att ändra och uppdatera den här policyn. Skapad 2018-05-24